hoofdfoto

hoofdfoto

07 oktober 2015

Brocante wandoplossing

Onlangs vonden we op Marktplaats eindelijk een oplossing voor de wand achter onze bank. Bij De Winkel in Koekange werd dit oude winkelschap aangeboden. Ik moest er even voor rijden en het rek paste amper in de auto, maar het was het weer waard.


Het wandrek komt uit een oude kruidenierswinkel en stamt uit de jaren 50 van de vorige eeuw.
De oude toonbank uit dezelfde kruidenierswinkel is nog in gebruik in Koekange, maar het winkelschap dat jaren in het museumdeel van De Winkel heeft gehangen, hangt nu dus bij ons.


Ik ben er blij mee, want dit is eindelijk een rek met wat meer body en dat kon deze wand wel gebruiken. En natuurlijk, niet te vergeten, weer allemaal heerlijke vakken om te vullen ....


Zoals dit vak, dat nu een hoekje met zilver is geworden. Onze oude servetringen heb ik uit het stof gehaald en weer mooi opgepoetst, de oude servetringen van mijn opa en oma Koel, naast hun eigen foto glimmen weer als nieuw en mijn oude zilveren kinderbestek staat ook hier weer leuk. En grappig, ineens valt overal je oog op mooie zilveren of verzilverde items. Een koffiepotje, een cloche, een suikerlepel ....


En in het zilveren lijstje een oude foto van mij oma de Boer, leuk hé!

Groeten Agnes

Geen opmerkingen: