hoofdfoto

hoofdfoto

26 augustus 2014

Brocante klepbank met zelfgemaakte kussens

Onlangs bij Stoer yn Hout een oude klepbank gekocht. De bank bleek achteraf wat te wit voor onze muren, dus heb ik hem overgeschilderd met out-witte krijtverf van L'Authentique. Deze tint is wat zachter en dat vind ik toch gezelliger. Daarna de bank opgefleurd met zelfgemaakte kussens. Ik ben superblij met het eindresultaat, bovendien, maar mooi zelf gedaan!


Het begon voor de vakantie toen ik stof kocht om zelf een paar kussens voor onze grijze bank te maken. Ik heb geen naaimachine, dus een patroon uitgezocht dat ik met de hand kon naaien, zonder ritsen of moeilijke toestanden. Het geblokte kussen hieronder werd mijn eerste creatie en toen kreeg ik de smaak te pakken en volgde nummer twee, het grijs-geruite kussen.



En toen de nieuwe klepbank na onze vakantie zijn intrede deed, had ik een nieuw doel om lekker veel kussens voor te maken.... Leuk! Dus stoffen uitgezocht, aan het rekenen en meten geslagen en zie hier het resultaat. Zit- en sierkussens, op maat gemaakt, in mijn favoriete kleurtjes en helemaal in de sfeer die ik zocht. Dat is dus het voordeel van zelf iets maken, alles is mogelijk.




..... wat zullen we nu weer eens gaan doen?

Groeten Agnes

Geen opmerkingen: