hoofdfoto

hoofdfoto

21 juni 2014

Waar komt dat altijd willen decoreren toch vandaan?

Decoreren met brocante

Ik heb eigenlijk altijd belangstelling gehad voor het veranderen van frutsels en fratsels in mijn interieur. Nadat ik de brocante heb ontdekt, is dit nog erger geworden. Vooral als ik iets nieuws heb gevonden, het kan zo maar dat alles daarna weer anders moet staan, omdat dan net dat ene item beter uit komt. Het is soms net een etaleren, maar dan in het klein, maar ja, dat hoort toch ook bij Brocante? Mijn vader doet hetzelfde, die is ook altijd aan het schuiven en rechtzetten, vooral als mijn moeder iets in huis veranderd heeft ..... Foei mam!


Toen mijn vader een paar maanden geleden met een grote houten kist met foto's, ansichtkaarten, schilderijtjes en nog veel meer aan kwam zetten, werd mij duidelijk waar die drive om te decoreren vandaan komt. Uit die kist kwamen foto's van de winkel van mijn opa en oma Koel aan de Generaal Cronjestraat in Haarlem. Foto's die gemaakt zijn tijdens de heropening van de winkel in 1954. Mijn opa en oma staan rechts op de foto.


Kijk eens naar die schappen, alles kaarsrecht en dan die etalages!


Zo zie je de bh'tjes en handdoeken tegenwoordig niet meer hangen. Mijn opa heeft een opleiding in de textiel gevolgd en daar hoorde uiteraard ook etaleren bij. Dat hij daar aanleg voor had, lijkt me wel duidelijk.


Voor de opleiding moest mijn opa zelf een meetlat maken. Gelukkig is die bewaard gebleven en hangt hij nu bij mij. Hetzelfde geldt voor de oude winkelbel.
En de foto van het kleine manneke kwam ook uit de kist. Het is oudste broer van mijn vader en mijn oom, Gerard Koel.


Groeten Agnes

Geen opmerkingen: